Saturday, May 9, 2015

G.J.G.


Today would have been my grandfather´s 90th birthday. Knowing that he planted several trees himself, I thought it would be a nice idea to draw a tree in memory of him.
Just when I did the last pencil strokes a growling thunder gave notice of  the coming rain. Below you can listen to the little concert nature gave me while I was drawing.

Heute wäre der 90ste Geburtstag meines Opas gewesen. Da er zu Lebzeiten selbst mehrere Bäume pflanzte, dachte ich es wäre eine schöne Idee, einen Baum in Erinnerung an ihn zu zeichnen.
Während der letzten Bleistiftstriche kündigte ein Donnergrollen das Kommen des Regens an. Unten kann man sich nochmal das Konzert anhören, was mir die Natur gab, während ich zeichnete.

1 comment :

cheshire cat said...

Eine wirklich sehr schöne Geste mit Tiefgang. Perfekt.